Molenstraat Lochem als eerste winkelstraat helemaal LokaalLoyaal

0
Screenshot van LokaalLoyaal

LOCHEM – De app LokaalLoyaal, die Lochem als pilot-stad heeft gekozen, krijgt de wind onder de vleugels. Steeds meer ondernemers in de binnenstad doen mee. De Molenstraat is zelfs de eerste winkelstraat in het land die (bijna) geheel LokaalLoyaal is. Deze week is een campagne van start gegaan om naast nóg meer ondernemers vooral ook inwoners en bezoekers van Lochem te wijzen op het bestaan van de app.

Bushokjes
Het logo van LokaalLoyaal is opgedoken in bushokjes in Lochem en bij veel winkeliers liggen kaartjes die het winkelend publiek verleiden om de app te downloaden op hun mobiele telefoon. Het werkt overigens ook op tablet en PC.

Oogopslag
In één oogopslag zien wat er om je heen te beleven valt. Dát is de gedachte achter LokaalLoyaal. Het is een platform dat lokale ondernemers en consumenten, inwoners en bezoekers met elkaar in contact brengt. Aanbiedingen, evenementen en activiteiten worden via de app gecommuniceerd.

Omgeving
Voor de inwoners en zeker ook voor de bezoeker is een groot voordeel dat de app toont wat er in de onmiddellijke omgeving is te beleven, zonder de ruis van ver weg en overbodig. Als bezoeker/toerist op zoek naar vertier hoef je niet langer moeilijk te zoeken in vaak onvolledige online-agenda’s.

Molenstraat
Jitka Vrijman van Tante Pos is namens de Lochemse Ondernemers Vereniging (LOV) straathoofd van de Molenstraat. Voor haar staat het voordeel van LokaalLoyaal wel vast: ,,Als winkelstraat kunnen we laten zien dat we actief zijn. Als ondernemer kun je aanbiedingen, leuke nieuwe artikelen en ander nieuws snel onder de aandacht brengen”, zo zegt ze.

Makkelijk
Vrijman verder: ,,In eerste instantie zullen we ons als winkeliers vooral presenteren via de app. Als de gebruikers ons eenmaal kennen kunnen we op een makkelijke manier met ze communiceren.”

Strijd
LokaalLoyaal is een initiatief van Christian Versloot, masterstudent Business Information Technology aan de Universiteit Twente en Lochemer Marcel Fortuijn. Het idee is dat je als lokale ondernemer actief het contact met de plaatselijke consument en bezoekers moet zoeken, in de strijd tegen webwinkels en andere concurrentie.

Gratis
De bedenkers hopen uiteindelijk via een kleine fee van deelnemende ondernemers inkomsten te vergaren. Als dank voor deelname aan de pilot zal het voor Lochemse ondernemers gratis blijven.

https://www.lokaalloyaal.nl/