Nabestaandenservice: ontzorgen in moeilijke tijden

0
Het team van Nabestaandenservice met vlnr: Frans van Bon, Marinde van Zwieten, Rianne Stroeve, Erna Hoftijzer en Merel Baarssen (eigen foto)

LOCHEM – Het overlijden van een dierbare zorgt niet alleen voor veel verdriet maar roept ook vele praktische vragen op. Dat varieert van ‘wie laat de hond nu uit?’ tot ‘hoe regelen we de bankzaken en de verkoop van een auto of woning?’ Op de meeste van die vragen heeft Nabestaandenservices een passend antwoord. En als dit niet zo is wordt het antwoord gezocht.

De service bestaat al lang en is een logisch voortvloeisel van de activiteiten van Makkinga Van Bon Assurantiën en Hypotheken. Marinde van Zwieten zegt: “In ons werk werden we al vaak geconfronteerd met vragen van nabestaanden die tegen allerlei zaken aanliepen. Zij kunnen met sommige vragen terecht bij verschillende instanties en andere vragen blijven onbeantwoord. Vanuit onze wil om mensen te helpen hebben de Nabestaandenservice opgezet zodat alle vragen op één plek kunnen worden afgehandeld.”

Nieuw jasje

Het concept bestaat dus al langer maar is in een nieuw jasje gestoken. Dat is binnenkort ook letterlijk het geval, want er staat een verhuizing van de Graaf Ottoweg naar de Larenseweg 53 op stapel. Er zijn daarnaast vestigingen in Borculo en Vorden. Het team bestaat uit vijf gespecialiseerde medewerkers.

Marinde van Zwieten benadrukt: “We boden deze service al aan onze klanten maar we willen graag iedereen helpen die daar behoefte aan heeft.” Die hulp is overigens niet alleen voor nabestaanden beschikbaar. Iedereen, in welke leeftijdscategorie dan ook, kan rekenen op een goed advies en hulp om zaken voor de toekomst goed te regelen.

Grote en kleine vragen

De hulp aan nabestaanden betreft bekende vragen waarbij de notaris, de bank of de Belastingdienst een rol spelen. Maar er zijn ook vaak ogenschijnlijk kleine zaken die mensen bezighouden. Vragen over de postbezorging, tuinonderhoud en over het stoppen van abonnementen bijvoorbeeld. En: hoe beëindig ik een account bij Facebook of andere sociale media? “Bij veel van dit soort zaken is het al voldoende als we even met de betrokken klant meekijken zodat ze het verder zelf kunnen regelen.”, aldus Marinde van Zwieten.

Veel van de genoemde praktische zaken kunnen worden opgelost binnen het grote lokale netwerk van de Nabestaandenservice. In het klantenbestand zitten veel bedrijven die een grote verscheidenheid aan diensten leveren. “Als we de gezochte service niet op die manier kunnen vinden of als de klant graag een ander bedrijf wil, dan gaan we daarnaar op zoek”, zo luidt de belofte.

Kosten

Wat betreft de kosten is gekozen voor een uurtarief. Dit voorkomt dat de klant betaalt voor services die niet worden afgenomen. Wie het op prijs stelt kan ervoor kiezen om thuis af te spreken met een medewerker van de Nabestaandenservice.

Hieronder de vestigingen van de Nabestaandeservice met contactmogelijkheden:

Lochem: Vanaf half november Larenseweg 53 en tot die tijd Graaf Ottoweg 16. Telefoon: 0573 72 81 30.

Borculo: Spoorstraat 4. Telefoon: 0545 72 61 03.

Vorden: Dorpsstraat 16. Telefoon: 0575 51 54 67.

E-mail: info@nabestaandenservice.nl (alle vestigingen)
Website: nabestaandenservice.nl