Klanten Ziggo gaan opnieuw meer betalen

0
Foto ter illustratie (bron: pixabay.com)

LOCHEM – Kabelaar Ziggo, met veel klanten in de regio, verhoogt opnieuw de abonnementsprijzen. De verhoging bedraagt minimaal 1 euro en maximaal 2,55 euro per maand. Dat komt neer op maximaal 30 euro per jaar. 

Noodzaak
Ziggo stuurde een mail naar de betrokken klanten om de prijsverhoging aan te kondigen. Daarin wordt niet uit de doeken gedaan wat de reden is van de verhoging. Die is alleen online te vinden. Klik HIER voor de prijstabel. Daaronder staat onder ‘veelgestelde vragen’ een korte uitleg over de noodzaak van de verhoging.

Stijgende kosten
Het bedrijf laat daar weten dat de kosten om het netwerk stabiel en veilig te houden stijgen. Ook de prijzen voor het doorgeven van series, films en sport aan de televisieklanten zouden stijgen.

Overstappen
Vanwege de prijsverhoging kunnen klanten van Ziggo per 1 juli kosteloos opzeggen, ongeacht de looptijd van het afgesloten abonnement. Veel mensen zien daar echter tegenop omdat overstappen naar en andere provider het nodige gedoe met zich meebrengt. De consument krijgt te maken met andere ‘kastjes’ die moeten worden aangesloten. Soms zijn andere kabels nodig, bijvoorbeeld om verbinding te maken met de tv in de slaapkamer.

Vergelijken
De Consumentenbond heeft op de website een vergelijkingsmodule staan voor aanbieders van televisie, internet en telefoon. Na invullen van postcode en huisnummer wordt een overzicht van alle mogelijkheden op jouw adres gepresenteerd. Wie opziet tegen overstappen kan bij veel providers een monteur laten komen die alles ter plekke regelt. Voor nieuwe klanten is dit vaak gratis.

De vergelijkingsmodule van de Consumentenbond staat HIER.