GORSSEL/LOCHEM – Het gemeenteloket in Gorssel, in Den Oldenhof aan de Hoofdstraat, blijft ook na dit jaar open. Dat wil althans het Lochemse college van B&W. De gemeenteraad heeft hierover het laatste woord.
Het loket, dat sinds 2013 op woensdagen is geopend voorziet in een behoefte. Op jaarbasis worden er gemiddeld 2847 aanvragen gedaan bij de afdeling burgerzaken. Het om bijvoorbeeld paspoorten, id-kaarten en rijbewijzen.
Documenten aanvragen
Deze documenten kunnen in Gorssel worden aangevraagd, maar moeten wel bij het gemeentehuis in Lochem worden afgehaald. Dit blijft voorlopig zo, vanwege de kosten die nodig zijn om ook dit afhalen in Gorssel mogelijk te maken. Lochem heeft deze kosten en die van een bezorgservice nog eens laten doorrekenen. Omdat het onveranderd duur blijft en omdat het aantal aanvragen van identiteitsbewijzen daalt stelt het college van B&W nu geen wijzigingen voor aan de gemeenteraad.
Pendeldienst
Inwoners van Gorssel, Eefde, Joppe en Epse kunnen wel gebruik maken van een pendeldienst door vrijwilligers van LochemEnergie, met hun elektrische auto’s.
Overigens worden een paspoort of ID-kaart het vaakst aangevraagd bij het loket (55,26%). Een kwart van alle aanvrager betreft een rijbewijs (25,94%).
Besluit
Wanneer de gemeenteraad het voorstel bespreekt en een besluit neemt is nog niet bekend. Dit wordt vooraf gepubliceert in de gemeentelijke informatiepagina in de Berkelbode en op www.lochem.nl. In 2015 besloot de raad het loket opent te houden tot en met dit jaar. Daarom is nu een nieuw besluit nodig voor de periode vanaf 2019.