LOCHEM – Sinds maart van dit jaar kan het bezoekers van de Lochemse binnenstad haast niet zijn ontgaan. Een mooie, lichte en ruime winkel met Hoorkeuz op de gevel. Te vinden in de Molenstraat 20. Hier heeft audicien Rabih Rammouz zijn droom in vervulling laten gaan: een eigen hoorwinkel. Zelf de koers bepalen, zonder de druk van te halen targets zoals dat bij de ketenbedrijven vaak het geval is. De tijd nemen, aandacht geven en net dat stapje extra zetten, totdat de klant tevreden is en (weer) goed kan horen.
Het enthousiasme van Rabih is aanstekelijk. De ontvangst is uiterst hartelijk en het is meteen duidelijk: hier werkt iemand die lol heeft in zijn vak. “Dat is ook echt zo. Ik doe het omdat ik het een mooi vak vindt en omdat ik graag mensen wil helpen. Daar heb ik meer mee als met het ondernemerschap op zich”, zo zegt hij zelf. En, voegt hij eraan toe: “Ik hoef er niet rijk van te worden!”
Knokken
Hij vertelt over een klant die binnen kwam lopen met een probleem met zijn hoortoestel, die hij elders had aangeschaft. “Die man zei dat hij bij mij kwam omdat nieuwe ondernemers zich een plaats in de markt moeten veroveren en daarom nog echt knokken voor hun klanten. Dat klopt wel, maar ik ben niet van plan om op termijn minder voor het gehoor van mijn klanten te vechten dan ik nu doe”, zo klinkt het vastbesloten. De klant in kwestie ging overigens meer dan tevreden de deur weer uit. De mond-tot-mondreclame en positieve reviews moeten de naam van zaak op de kaart zetten.
Rabih Rammouz werkte hiervoor zo’n 13,5 jaar voor een audicien in Twente, onderdeel van een keten. Ook deed hij een deel van zijn kennis en ervaring op bij het Audiologisch Centrum in Hengelo. Bij zijn vorige werkgever kreeg hij al snel de leiding over het filiaal, waar hij veel nieuwe klanten wist te binden. Hij zegt: “En ik ben niet iemand die de klanten letterlijk naar binnen trekt. Maar als ze hier binnenkomen vertel ik graag het eerlijke verhaal over de techniek, de prijzen en de marketingtrucs van de grote bedrijven. Ze leveren geen slechte spullen, maar de klant hoort niet altijd het hele verhaal over de toestellen en de prijzen.” Zijn eerlijkheid en kunde zijn echte klantenbinders, zo is gebleken.
Specialisten
Mensen met atypische gehoorproblemen worden zo nodig doorverwezen naar de KNO-arts of het Audiologisch Centrum voor nader onderzoek en advies. Rabih Rammouz zorgt voor een goede verslaglegging richting de specialisten, zodat zij goed op de hoogte zijn van wat er speelt.
Hoorkeuz heeft contracten met alle zorgverzekeraars. Veel hoortoestellen worden volledig vergoed. Bij toestellen uit het topsegment – met de nieuwste technieken – geldt dat sommige verzekeraars wel een gedeelte vergoeden, maar bij deze toestellen moet de klant de meerprijs zelf betalen. Voor de afhandeling met de zorgverzekeraar zorgt Hoorkeuz.
Demonstratiedag
Wie op een vrijblijvende manier kennis wil maken met Lochems nieuwste audicien krijgt op vrijdag 20 september een uitgelezen kans. Dan wordt een demonstratiedag gehouden rond de Widex SmartRic hoortoestellen. Productspecialisten van het merk houden die dag drie sessies waarbij alles wordt verteld over de mogelijkheden van deze toestellen. Ook kunnen bezoekers de werking zelf ervaren. De SmartRic-toestellen blinken uit door goede prestaties in uiteenlopende situaties. Gebruikers roemen het natuurlijke geluid.
Om iedereen goed te woord te kunnen staan en de nodige aandacht te geven, is aanmelden voor deze demonstraties vereist. Dit kan in winkel, telefonisch of via e-mail. Een introducee is welkom. De genoemde sessies beginnen om 10.30, 13.30 en 15.30 uur.
Hoorkeuz
Molenstraat30
7241 AE Lochem
telefoon: 0573 460 460
e-mail: info@hoorkeuz.nl
Website: www.hoorkeuz.nl