Vernieuwde ING Servicepunt bij Primera kan er weer tegen

0
Guido Voskamp in het nieuwe ING Servicepunt bij Primera in de Molenstraat (foto: LochemsNieuws)

LOCHEM – Afgelopen maandag is het geheel vernieuwde ING Servicepunt bij Primera aan de Molenstraat weer van start gegaan. De inrichting is compleet vernieuwd. Klanten van de bank kunnen er veel bankzaken zelf regelen maar hulp van de getrainde medewerkers van Primera is altijd dichtbij. En de nieuwe geldautomaat, die vanaf vandaag (donderdag 1/10) operationeel is, is ook te gebruiken door klanten van alle andere banken. Bij Primera zelf gaat ook het een en ander veranderen.

Guido Voskamp van Primera startte in 2013 met de servicepunten van zowel ING als PostNL. Beide voorzieningen waren daarvoor ondergebracht bij Boek-In aan de Markt, dat failliet ging. De winkel werd in 2018 nog helemaal verbouwd en nu was ook ING toe aan vernieuwing. De bank ziet de klanten steeds digitaal vaardiger worden en speelt hierop in door de klanten in een veilige omgeving veel online-faciliteiten te bieden. Wie zich daar (nog) niet heel zeker bij voelt, kan altijd een van de medewerkers aanspreken.

Hulp bij de hand

Wie nog niet digitaal bankiert, kan terecht voor hulp bij het installeren van de ING-app voor internetbankieren en bij de eerste aanmelding. Daarbij is de ING-betaalpas en een identiteitsbewijs noodzakelijk. De adviseurs van Primera geven ook graag uitleg over de werking van de app.

De bestaande ING-geldautomaat is inmiddels vervangen door een opvallend geel exemplaar van Geldmaat. Hierin werken de vier grote banken samen. Maar ook klanten met een pinpas van andere banken kunnen er geld opnemen en storten. De automaat is toegankelijk tijdens de openingstijden van Primera.

Veranderingen bij Primera


Guido Voskamp kondigt aan dat ook bij Primera het een en ander gaat veranderen. “Niet opnieuw een grote verbouwing, maar wel verschuivingen in het assortiment. Door de sluiting van de Bruna kwam bij ons nog meer de nadruk te liggen op het assortiment tijdschriften. En we kregen meer vraag naar kantoorartikelen en boeken. Vooral educatieve kinderboeken. Aan die wensen gaan we voldoen”, zo zegt hij.

Keuzes maken

Omdat de winkel niet van elastiek is moet er worden geschoven in het assortiment. “Het is een kwestie van keuzes maken”, aldus Voskamp. De e-sigaretten – waar twee jaar geleden flink op werd ingezet – blijven gewoon, maar moeten door veranderde regels uit het zicht worden bewaard. Net als gewone tabaksartikelen. “Omdat die in een kast verdwijnen hoeven ze niet meer uitgebreid gepresenteerd te worden. Dat scheelt ruimte”, zo luidt de uitleg.

Cadeaukaarten

Hoe de indeling precies gaat worden weet Voskamp nog niet. Wel is zeker dat de cadeauartikelen wat moeten inschikken. Maar de tijdschriften, de grote collectie wenskaarten en de wand met cadeaukaarten blijven. In die cadeaukaarten zit nog altijd groei. Vooral de Primera Keuze Cadeaukaart is populair. De ontvanger kan deze zelf inwisselen voor een cadeaukaart naar keuze. En de Primera keuzekaart blijft altijd geldig.

“De tijdschriften, kantoorartikelen, wenskaarten en boeken worden de speerpunten”, aldus de eigenaar van Primera. “De combinatie van gemakswinkel en de services die we bieden maakt ons sterk”, zegt Guido Voskamp.