LochemsNieuws doet lokale adverteerder uniek aanbod

0
c-2019 LochemsNieuws

LOCHEM/GORSSEL – LochemsNieuws doet lokale adverteerders een uniek aanbod. Ondernemers die hun doelgroep vooral binnen de gemeentegrenzen hebben en dus geen baat hebben bij dure regionale campagenes krijgen vanaf nu de gelegenheid om 20.000+ (unieke) mensen per maand te bereiken voor een introductieprijs van slechts 25 euro.

Extraatje: We zoeken samen een nieuwtje over je bedrijf en dat wordt gratis geplaatst als redactioneel artikel*. Echt nieuws is namelijk áltijd gratis.

Geen fratsen

Voor dat bedrag draait een advertentie een maand lang mee. Vooraf betalen en het stopt vanzelf. Geen fratsen en geen addertjes onder het gras. Wie besluit om de advertentie langer te laten meedraaien betaalt ook de rest van dit jaar nog steeds maar 25 euro p.m. (ex. btw). De normale prijzen bedragen 40 of 50 euro. Enige voorwaarde is dat LochemsNieuws tijdens de actieperiode zelf bepaalt waar de advertentie opduikt. We beloven echter dat ze vaak worden gezien. Ook op de ‘A-locaties’.

Nu toeslaan

Genoeg info en meteen adverteren? Scroll dan naar de contactmogelijkheden, onderaan dit artikel. Hieronder volgt veel achtergrondinformatie over bereik en het beleid. van LochemsNieuws. Lezenswaardig, maar niet noodzakelijk.

Voorbeelden van toplocaties en afmetingen voor advertenties

Online heeft de toekomst

Veel lokale ondernemers hebben nog weinig ervaring met online adverteren. Dat is jammer, want een nieuwssite zoals LochemsNieuws bereikt heel veel mensen die telkens terugkomen en die vaak meerdere berichten bekijken. De de 20.000+ unieke bezoekers per maand bekijken in totaal ruim 45.000 berichten/pagina’s en zien daardoor zo’n 80.000 advertenties (cijfers afkomstig van Google). De tendens is sterk groeiend.

Help LochemsNieuws

Via een donatieknop onder elk bericht dragen de lezers van LochemsNieuws al bij aan bestrijding van de (technische) onkosten. Onder meer via advertenties en schrijfwerk in opdracht moet de kachel blijven branden. Lokale ondernemers die adverteren bereiken voor weinig geld gegarandeerd een heel groot deel van hun doelgroep. Maar daarnaast helpen adverteerders dus LochemsNieuws in stand te houden. Dat is nog eens (gedeeld) maatschappelijk ondernemerschap!

Bereik

Het aantal lezers van kranten en neemt sterk af en daarmee ook het aantal mensen dat met advertenties via die weg wordt bereikt. De prijzen voor print zijn bovendien hoog. Voor LochemsNieuws geldt dat het nieuws gratis is voor de lezer. Die waardeert deze nieuwsbron en bezoekt de site regelmatig. De redactie bedrijft ‘rustige’ journalistiek, zonder politieke voorkeuren en wars van sensatie. En, waar mogelijk los van de waan van de dag en altijd uitgaande van het positieve in onze mooie gemeente.

Drempel

De drempel ligt bij LochemsNieuws lager dan bij dagbladen maar de ambitie reikt verder dan bij huis-aan-huisbladen. Dus: wél veel verenigingsnieuws en ‘klein’ nieuws uit kernen, wijken en zelfs straten, maar ook bestuurlijk nieuws, analyses, achtergronden, duiding en interviews. Nieuws over plaatselijke bedrijven – en vooral over detailhandel en horeca – worden erg goed gelezen. Ondernemers laten wat dat betreft veel kansen op gratis nieuws (free publicity) liggen.

Wat LochemsNieuws nooit doet, is een rechtstreekse koppeling maken tussen nieuws en adverteren. Wie nieuws heeft hoeft niet bang te zijn dat we over adverteren beginnen. Dat is aan de ondernemer zelf.

Non-profit heeft een streepje voor

Maatschappelijke organisaties zonder winstoogmerk hebben een streepje voor bij LochemsNieuws. De budgetten zijn daar vaak klein maar toch is er soms behoefte aan extra publiciteit. Persberichten worden bijna altijd geplaatst. Een advertentie blijft langer zichtbaar op prominente plaatsen op de website. Organisaties die aanhikken tegen de prijs moeten vooral contact opnemen. De belofte: Afketsen op de prijs zal het niet snel.

Meten = weten

Bij online adverteren is bijna alles meetbaar, zodat achteraf met adverteerder kan worden gedeeld hoeveel keer een advertentie is getoond. Door een link in de advertentie op te nemen is ook gemakkelijk te zien hoe vaak bezoekers van LochemsNieuws doorklikken naar de website of Facebookpagina van het betrokken bedrijf.

Coupon

Wie meetbare respons wil genereren kan ook gebruik maken van de mogelijkheid om een coupon te laten plaatsen. Met een code kan de klant zich fysiek bij de ondernemer melden en een korting of promotie-artikel scoren. Ook zo’n coupon-advertentie kost tijdelijk 25 euro per maand. Een logo, bedrijfsnaam en korte tekst zijn mogelijk. (zie voorbeeld)

lees verder onder de afbeelding…

Voorbeeld van een coupon met kortingscode (bron: LochemsNieuws)

Online adverteren

Online adverteren is duidelijk anders dan voor geprinte media. De banners voor online zijn meestal maar klein en lenen zich vooral een logo, naamsvermelding en een pakkende slogan. De link naar achterliggende informatie moet de rest doen. Online advertenties hebben vaste formaten (zie afbeeldingen hierboven). LochemsNieuws kan helpen bij het maken van een banner. De eerste keer is dit gratis, maar dan steken we er niet al te veel tijd in. Het maken van een simpele advertentie-banner gaat na de actieperiode 15 euro kosten.

Lokale adverteerders

Op dit moment staan er advertenties op LochemsNieuws.nl die worden gegenereerd door Google Adsense. Deze vervangen we uiteraard graag door lokale advertenties. LochemNieuws waakt er overigens voor dat lezers geïrriteerd raken door teveel advertentie en uitingen die irritant knipperen. Ook zogeheten pop-up advertenties komen er niet in. Bij lezers wegjagen heeft niemand baat.

Mobiele telefoon

Overigens blijkt ongeveer twee derde van de bezoekers van LochemsNieuws een mobiele telefoon te gebruiken. Met advertenties die geschikt zijn voor kleinere beeldschermen worden dan ook veruit de meeste mensen bereikt. Van de omzet via Google Adsense wordt bijvoorbeeld 80% via de mobiele website gegenereerd. En… LochemsNieuws bereikt ook veel jongeren tussen 18 en 35 jaar.

Advertorial

LochemsNieuws biedt ondernemers verder de mogelijkheid om een advertorial te plaatsen. Dat is een bericht naar de wensen van de ondernemer dat oogt als een redactioneel artikel (met foto en logo). Om de lezers niet te misleiden komt daar de bescheiden aanduiding ‘gesponsorde inhoud’ bij te staan. De ervaring leert dat dit soort berichten erg goed worden gelezen. Voor een advertorial geldt een uurtarief. De plaatsing zelf is daarbij inbegrepen. De content wordt geschreven door een journalist met 30 jaar ervaring. Wie zelf al een tekst heeft kan deze ook laten plaatsen. Tarief op aanvraag.

lees verder onder de afbeelding…

Voorbeeld van een advertentie in een nieuwsbericht. (bron: LochemsNieuws)

Andere diensten

De uitgever van LochemsNieuws heet NieuwsFactor. Onder die vlag biedt eigenaar Henri Bruntink allerlei communicatieve diensten aan bedrijven en organisaties. Dit varieert van simpele persberichten tot de redactie van complete kranten, magazines, brochures, nieuwsbrieven of een personeelsblad. Vertalingen van Duits naar Nederlands zijn ook mogelijk. Onder onze opdrachtgevers is de Hogeschool Arnhem-Nijmegen (HAN).

Sociale media

Op het gebied van sociale media is voor ondernemers een wereld te winnen. Een slimme strategie en pientere koppelingen met websites kan nieuwe doelgroepen en klanten aanboren zonder veel kosten.

Webcare training

Middelgrote bedrijven die werken met webcare of dit van plan zijn te gaan doen kunnen via NieuwsFactor een training regelen voor de medewerkers die online contacten met klanten onderhouden. Zij krijgen in een dagdeel veel handvatten aangereikt voor het schrijven van correcte en de-escalerende teksten voor sociale media en chats. Webcare is goed voor de uitstraling van een bedrijf, maar een foute benadering kan veel schade aanrichten.

Pakkende teksten

Een website is voor veel bedrijven niet veel meer dan een digitaal visitekaartje. Dat is jammer want er is zoveel meer mogelijk. Zelfs wie communiceert via Facebook, Twitter en Instagram is gebaat bij een achterliggende website waar dieper op zaken kan worden ingegaan en waar de contacten met écht geïnteresseerde (potentiële) klanten kunnen worden geïntensiveerd. Pakkende teksten zijn dan van belang. NieuwsFactor zorgt ervoor.

Redactie van de Zaak

Onder de noemer ‘Redactie van de Zaak’ biedt NieuwsFactor een unieke service aan ondernemers die hun website graag dynamisch willen houden en die bezoekers regelmatig willen zien terugkeren. Tijdens een periodiek praatje komen zonder twijfel steeds meerdere onderwerpen aan bod die zich lenen om een berichtje van te maken voor de website. Dan een teaser op sociale media en de teller gaat (weer) lopen. En als het meezit is zo’n nieuwtjes ook weer geschikt voor een redactioneel artikel op LochemsNieuws.nl. Voor dit werk rekenen we een uurtarief.

Contact

Voor vragen kunnen ondernemers contact leggen via onze mailadressen: info@nieuwsfactor.nl of info@lochemsnieuws.nl. Daarna volgt indien gewenst telefonisch of persoonlijk contact. Op www.nieuwsfactor.nl vinden ondernemers meer informatie over adverteren en de andere diensten van NieuwsFactor.

FT-Media

Voor de acquisitie maken we gebruik van de diensten van FT-Media in Lochem. Bereikbaar via mail: dennis@ft-media.nl

*= Voor een redactioneel artikel in combinatie met een advertentie geldt dat de redactie beoordeelt of iets ook inderdaad nieuws is dat we ook zonder advertentie-opdracht zouden plaatsen. Daarbij ligt de drempel niet hoog. Bijvoorbeeld: We melden niet dat een artikel tijdelijk 10% goedkoper is, maar wel dat de ondernemer een trend naar algemene prijsverlaging bespeurt.